Kövesd friss cikkeinket RSS csatornánkon
KÖZÉRZET

Egyre elterjedtebb a környezettudatos szemlélet a háztartásokban

Szerző:
Szabó Anna
A lakosság közel kétharmada részesíti előnyben az újrahasznosított anyagból készült háztartási papírárukat, derült ki az Essity vezető higiéniai és egészségügyi vállalat májusi online felméréséből. A megkérdezettek 70 százaléka vallotta magát környezettudatosnak, vásárláskor fontos szempont számukra az újrahasznosítható csomagolás, de az is lényeges, hogy a termék tartalmaz-e biológiailag lebomló anyagokat.

.

.

Leggyakrabban vécépapírt, papírzsebkendőt és háztartási papírtörlőt keresnek az üzlet polcain az emberek. Népszerű termék még a szalvéta és a nedves törlőkendő, kozmetikai kendőt viszont csak a lakosság kicsivel több mint 16 százaléka vásárol. A háztartási papíráruk beszerzésénél az ár után fontos kritérium a minőség, miközben majdnem minden második ember figyelembe veszi, hogy az adott termék környezetbarát gyártástechnológiával készült-e.

A felmérésből az is kiderül, hogy a vásárlók egyre inkább fókuszba helyezik a környezetbarát termékeket. A háztartási papíráruk esetén a lakosság közel 64 százaléka igényli, hogy az adott termék újrahasznosított anyagból készüljön, míg a válaszadók több mint fele tartja fontosnak, hogy az áru biológiailag lebomló anyagokat tartalmazzon, és újrahasznosítható legyen a csomagolása. Szinte minden második embernek fontos, hogy az árucikk ne tartalmazzon allergént.

A lakosság közel 88 százaléka mindig visz magával bevásárlószatyrot annak érdekében, hogy ne halmozza a műanyagzacskókat, míg közel 76 százalék kerüli az egyszerhasználatos műanyagot. A kutatás rámutat, hogy az 55 év felettiek környezettudatosabbak, mint a 45 év alatti korosztály.

„Az Essity, mint vezető higiéniai és egészségügyi vállalat elkötelezett a fenntartható értékteremtés mellett, ezért számos fenntarthatósági szervezet tagja. A CE100, vagyis az Ellen MacArthur Alapítvány az egyik ilyen, amire büszkék vagyunk.”. hangsúlyozta Nagy Réka, az Essity Hungary Customer marketing managere. Az Egyesült Királyságban bejegyzett jótékonysági szervezet, a körforgásos gazdaságot segíti elő. Ezt a körkörös gazdaság koncepciójának fejlesztésével és népszerűsítésével, az üzleti vállalkozásokkal, a politikai döntéshozókkal és az akadémikusokkal való együttműködéssel teszi.

Az Essity szinte mindegyik márkacsaládjánál észrevehető a változás. A termékek gyártása során kevesebb alapanyag felhasználásával dolgoznak, elsősorban megújuló és/vagy újrahasznosított anyagokat használnak. A vállalat olyan technológiába invesztál, ami a megújuló búzaszalmából állít elő cellulózt. A búzaszalma cellulóz segít, hogy alacsonyabb legyen a környezeti lábnyomunk, mivel ennek a feldolgozása kevesebb vizet és energiát igényel.

Említésre méltó a kevesebbtől többet elv alapján a Libresse betétek csomagolóanyaga, amely legalább 50%-ban megújuló forrásból származik, felelős termesztésből származó cukornádból vagy a kisgyermekesek körében vezető márkának számító Libero pelenka, melynek csomagolásának módosításával 33%-kal csökkentette a pelenkák éghajlatra gyakorolt hatását, valamint mindkét márka esetében teljesen zöld energiát használnak a gyártás során. A háztartási papírtörlők piacán is szemrevaló a változás. A Zewa új termékeinek előállítása folyamán fellépő szennyvizet a legmagasabb színtű biológiai aerob és anaerob rendszerrel tisztítják meg, valamint az ESAVE program keretén belül a gyár üzemeltetése során szükséges világítás, sebességszabályozás, fűtés, hővisszanyerés, adatrendszerek fejlesztései is a környezet megóvását helyezi előtérbe.

A teljes szortiment életciklusának minden egyes lépésénél felméri a szociális és környezeti hatásokat, és ez alapján szerzi be az alapanyagokat, folytatja a termelést, fejleszti ki a különböző megoldásokat, illetve kezeli a használat után a termékeket. A körkörösség elvét követve fellép az éghajlatváltozás ellen, és kiáll a szárazföldi ökoszisztémák, tiszta vizek védelme mellett. Továbbá figyelnek arra, hogy termékeik alkotórészei újrahasználhatóak, újrahasznosíthatóak vagy komposztálhatóak legyenek. Alapanyagaik nagy része öko tanúsítványokkal rendelkezik.


Az Essityről:

Az Essity a világ egyik vezető higiéniai és egészségügyi vállalata. Az emberek jólétét azáltal javítjuk, hogy olyan termékeket és megoldásokat kínálunk, amelyek fontos szerepet játszanak a mindennapi életben. Az Essity márkanév az angol „essential” (alapvető) és „necessities” (szükségletek) szavakból ered. Az Essity működési elveit a fenntarthatóság vezérli. Termékeit körülbelül 150 országban értékesítik olyan vezető márkanevek, mint a TENA és a Tork, valamint más erős márkák, mint a Libero, a Libresse, és a Zewa. Az Essity körülbelül 46 000 dolgozót foglalkoztat, nettó árbevétele 2020-ban megközelítőleg 122 milliárd svéd koronát (11,6 milliárd eurót) tett ki. A társaság központja a svédországi Stockholmban található, az Essity-t pedig a Nasdaq Stockholm tőzsdén jegyzik. Magyarországon a céget az Essity Hungary Kft. képviseli. (www.essity.com)

Sajtókapcsolat:

Boross-Völcsei Dóra
EUROLEX Consulting Media & PR
Mobil: +36 70 938 6897
E-mail: dora.boross@eurolex.hu

 

vécépapír papírzsebkendő háztartási papírtörlő
Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL