- A legegyszerűbb otthoni tevékenységek is számtalan alkalmat adnak a tanulásra.
Szakítsunk időt arra, hogy leüljünk csemeténkkel, amikor eszik, és együnk vele együtt, ha lehetséges, mert így jobban megérti az étkezés társas jelentőségét, és ugyanakkor példát is mutathatunk neki arra, hogy mindent meg kell enni ami a tányérra kerül, ne pazaroljunk. Még ha nem is tud mindig együtt lenni a család, teremtsünk néha alkalmat arra, hogy közösen étkezzünk gyermekünkkel.
Az asztal megterítése fontos része a folyamatnak, és ebben még egy nagyon kicsi gyermek is örömmel segédkezik.
Fontos, hogy ügyeljünk a gyermek biztonságára, amikor evőeszközt használ. (Érdemes venni figurás, színes gyermek étkészletet, amely nem éles és kevésbé hegyes.)
A terítés jó alkalmat ad arra, hogy beszéljünk csemeténknek a ,,jobb” és a ,,bal” fogalmáról, amikor megmutatjuk neki, hogy a villát a tányér bal oldalára, a kést pedig jobb oldalára kell tenni.
Ha használunk alátéteket a terítésnél, azokat is felrakhatja a gyermek az asztalra.
Beszéljük meg, hogy lesz -e desszert is, és szükség van -e villára is hozzá. Hagyjuk, hogy a gyermek maga döntse el, kinek hol terít meg az asztalnál.
Ha pl. csak ketten étkezünk, döntse el ő, hogy egymással szemben üljünk -e, hogy jobban tudjunk beszélgetni, vagy egymás mellett.
Amikor az alátéteket lerakta, és a helyükre kerültek, segítsünk neki abban, hogy mi kell még az asztalra:
- Mindketten vizet fogunk inni?
- Kell -e valami más még az ételhez, pl. só, bors, salátaöntetek vagy ketchup?
Hagyjuk, hogy ő hozza oda ezeket az asztalhoz, és rendezze el úgy, hogy mindenki elérje őket.
Természetesen az étkezés befejeztével le is kell szednünk az asztalt, csemeténk ebben is a segítségünkre lehet.
Játszva tanuljunk!
,,Kiválogatás”
Tegyük az összes evőeszközt (kivéve az éles késeket) egy kupacba az asztalra. Kérjük meg csemeténket, hogy gondosan válogassa szét a tárgyakat külön csoportokba, késekre, villákra, kanalakra, kiskanalakra.
Élvezettel fogja rakosgatni az eszközöket a megfelelő csoportokba.
,,Gyere át egy teára”
Hívjunk meg sok-sok játékot ebédre (pl. plüss állatkákat), és üljünk le velük egy terített asztal mellé (Tegyünk ki igazi vagy műanyag, kevésbé veszélyes evőeszközöket is). Kérjük meg csemeténket, hogy terítsen meg miden játék állat számára, tegyen nekik tányért, kést, villát és kanalat.
Fogyasszuk el együtt az ebédet (legyen az igazi vagy csak képzeletbeli).
,,Névjegykártyák”
Készítsünk névjegykártyákat egyet-egyet a család minden tagjának (vagy a játék állatoknak). Segítsünk csemeténknek felírni a vendégek nevét a kártyákra. Döntse el ő, ki hova ül, és tegye a megfelelő helyekre a kártyákat. Kérjük meg rá, hogy szóljon a család többi tagjának (vagy a játék állatoknak).
OLVASS TOVÁBB!
JUKKI – baba játékok, amelyek fejlesztik és szórakoztatják a kicsiket
A babák számára az első hónapok és évek életük legfontosabb időszaka, hiszen ekkor fejlődik legintenzívebben az érzékelésük, mozg...
GYERMEK"A szülőknek nem szabad mindent személyeskedésnek venni"
Sok szülő fél a pubertáskortól. Egy szakértő elmagyarázza, a szülők és és a tinédzserek hogyan vészelhetik át ezt az időszakot....
GYERMEK7 jel, ami arra utal, hogy csemetéd emlékszik az előző életére
Úgy tartják, hogy a gyerekek kb. 3-4 éves korukig képesek emlékezni korábbi inkarnációikra, és ha jobban odafigyelünk, kaphatunk tőlü...
8 szülői magatartás, mely megakadályozza a gyermeket abban, hogy sikeres legyen
A szülők keményen dolgoznak azért, hogy gyermekeik sikeresek legyenek, azonban fontos, hogy figyeljenek viselkedésükre, melyek esetleg hát...
GYERMEKA 6 legfontosabb különbség az apa és az Édesapa között
Ki az apa, és ki az édesapa? Az apa felelős a fogantatásért, de az édesapa az, aki gondozza a gyermeket. Bár a kettő egymás szinonimája...
GYERMEKTanítsd meg a gyermekedet arra, hogyan őrizheti meg a személyes életterét
Sokak számára a személyes tér ijesztő és nagyrészt feltáratlan téma. Tiszteletben kell tartanunk egy személy belső láthatatlan kis vi...
Adja meg születési időpontját!
VAGY
ÁLLATI CUKISÁGOK